Evalueringskriterier
Publisert: 29.jun 2020
Endret: 30.jun 2020
Søknader om stimuleringsmidler vurderes etter en liste av kriterier. Punktene er koblet til forskjellige felter i søknadsskjemaet.
- Relevans: Hvordan svarer søknaden på utlysningsteksten, og i hvilken grad oppfyller søknaden hovedmålet om økt omfang på undervisning, eller kompetanseheving av ansatte - vurderes i en poengskala fra 1-5
- Aktiviteter og arbeidspakker: Hvordan fremstår prosjektet med tanke på relevante aktiviteter og arbeidspakker som bygger opp under hovedmålet? Vurderes i en poengskala fra 1- 5
- Bærekraft: Fører søknaden til endringer på lang sikt uten videre behov for støtte fra Universell - vurderes i en poengskala fra 1-3
- Påvirkning: Vil søknaden føre til at studenter får mer eller bedre undervisning, og hvor mange studenter får nytte av prosjektet - vurderes i en poengskala fra 0-3
- Samarbeid: Er prosjektet et samarbeid mellom flere parter internt eller eksternt - vurderes i en poengskala fra 1-3
- Innovasjon: Er dette et nytt prosjekt som ikke har fått støtte tidligere - vurderes i en poengskala fra 1-3
- Gjennomføringsevne: Har fagmiljøet fått støtte fra Universell tidligere, og gjennomført prosjekter og rapportering som planlagt - vurderes i en poengskala fra 1-3
- Kostnadseffektivt: Hvordan vurderes prosjektets totale budsjett, har prosjektet vektlagt egenandel, og hva er det som driver kostnadene i prosjektet - vurderes i en poengskala 1-5
- IKT-relevans: Søknader fra IKT-miljøer vektlegges spesielt på grunn av at dette er et satsingområde i "Regjeringens handlingsplan for universell utforming". 3 ekstrapoeng er mulig.