Spørreskjema: Kartlegging av LMU-aktivitet
Følgende spørsmål ble sendt til 42 LMU-kontakter i forbindelse med kartleggingen av LMU-aktivitet i perioden etter 12. mars 2020.
I perioden etter 12. mars har læringsmiljøet endret seg fra stor grad av campusbasert læring, til digitale løsninger. I den anledning ønsker vi å få oversikt over hvordan utvalgsarbeidet eventuelt har endret seg. Vi setter stor pris på dine bidrag.
1. Har din institusjon gjennomført LMU-møte (digitalt) etter 12. mars? *
- Ja
- Nei, det ble avlyst
- Nei, vi hadde ikke planlagt møte i denne perioden
Eventuell kommentar til gjennomføring (hvordan foregikk møtet, fungerte det som det skulle?)
2. Hvor ofte er LMU-representantene i kontakt med hverandre nå kontra i perioden før 12. mars, enten gjennom digitale møter, e-post eller annet. *
- Hyppigere
- Som før
- Sjeldnere
Eventuell kommentar til kontakt mellom representanter
3. Hvordan er arbeidsmengden for LMU nå kontra før 12. mars? *
Kommentarer til arbeidsmengde/saksomfang. Si gjerne noe om hvilke type saker som eventuelt har dominert.
4. Vil du si at LMU er operativt ved din institusjon for tiden? *
- Ja, i aller høyeste grad
- Ja, i en viss grad
- Nei, ikke noe særlig
- Nei, på ingen måte
Ny UH-lov og heldigitalt læringsmiljø
Under følger noen spørsmål om LMU sin involvering i forslaget til ny universitets- og høyskolelov, samt hvordan en ser for seg arbeidet i et heldigitalt læringsmiljø til høsten.
5. Har LMU vært involvert i arbeidet med høringssvar til forslaget om ny universitets- og høyskolelov? *
Hvis "Ja", beskriv gjerne hvordan LMU har vært involvert i høringsrunden og hva dere eventuelt la vekt på i innspillene deres:
6. Dersom høstsemesteret også forblir mer eller mindre heldigitalt – hva ser dere for dere at blir viktig å legge vekt på i utvalget? Hva vil dette ha å si for utvalgets arbeid fremover?
7. Er det noe vi i Universell kan bidra med for å styrke arbeidet i LMU ved din institusjon? Har du eventuelt andre inspill du ønsker å dele med oss?