• Universell*
  • Meny
    • Fagområder
      • Universell utforming
      • Læringsmiljøutvalg
      • Tilrettelegging
      • Fagskoler
    • Arrangement
    • Nyheter
      • LMU
      • Universell utforming
      • Tilrettelegging
      • Fagskoler
    • Organisasjon
    • Finn ressurs
    Søk Lukk
    English
Fargerike stoler i et klasserom
Lytt

Faglæreres erfaring med inkludering

Publisert: 20.nov 2019 Endret: 20.nov 2019


Rannveig Svendby arbeider med et postdoktorstudie om inkludering i høyere utdanning.


Svendy er tilknyttet OsloMet, Fakultet for helsevitenskap og institutt for fysioterapi.

I sitt studie ser hun på underviseres erfaringer med å undervise for studenter som har en funksjonsnedsettelse. Målet er å utforske fra et kritisk pedagogisk perspektiv hva som kan gjøres fra underviseres side for å redusere frafall for denne studentgruppen. 

Studien er godt i gang og Svendby har skrevet en kronikk basert på tidlige funn rettet mot undervisere i høyere utdanning. Kronikken oppsummerer verktøy som undervisere kan benytte for å tilrettelegge for studenter med spesifikke utfordringer og som samtidig øker formidlingskvaliteten og kan brukes av alle. 

Slik kan undervisere tilrettelegge for funksjonshemmede med enkle grep

*nasjonal pådriver i høyere utdanning
inkluderende læringsmiljø - LMU - universell utforming

Lenker

VUU - Veileder universell utforming

Søk stimuleringsmidler 

Følg oss

Facebook

Twitter

Redaktør

Kjetil Knarlag

Tlf.:+47 73 55 06 80 

Mobil: +47 97 71 00 21

E-post: kjetil.knarlag@ntnu.no 

Kontakt 

E-post: kontakt@universell.no

Sidekart | Om bruk av informasjonskapsler på denne siden (cookies) |
CMS :Webdesign :Bennett
▲